Anestezicul care a provocat moartea copilului in varsta de 13 ani, intr-un spital din capitala, este interzis printr-un ordin semnat astazi de Ministrul Sanatatii. Se presupune ca stop-ul cardiac a fost provocat de o reactie adversa la acest preparat.

Chiar daca medicamentul este vandut de 40 de ani in tara, Ministrul Sanatatii, Andrei Usatii, afirma ca anestezicul sub denumirile comerciale de Halutan, Frorotan si Narcotan va fi retras din farmacii si supus unor verificari minutioase. Totodata, Agentia Medicamentului urmeaza sa stabileasca daca preparatul avea termenul de valabilitate expirat. 


Totodata, ministrul a mai spus ca echipa de medici, care l-a operat pe baiat, ramane in functie pana va fi cunoscuta cauza exacta a decesului. 


Intre timp, sfisiati de durere, parintii baiatului l-au petrecut astazi pe ultimul drum. Ei acuza medicii de neglijenta si spun ca ii vor actiona in judecata.


Si colegii de scoala ai lui Sorin Dita si-au luat astazi ramas bun. Sicriul baiatului a fost adus la liceul "Ginta Latina” din Capitala.


Sorin Dita a murit vineri in spitalul "Emil Cotaga” din capitala in urma unei operatii de extirpare a amigdalelor. Atunci parintii spuneau ca baiatul a fost operat la pranz, insa au aflat despre moartea acestuia abia seara tarziu.

 

Cazul este investigat de o comisie medicala, care ar putea prezenta rezultatele finale pana la sfarsitul acestei saptamani.